ÁSZF

Tarkabarkashop

(www.tarkabarkashop.hu)

Általános Szerződési Feltételek

(ÁSZF)

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapján (http://tarkabarkashop.hu) történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető és letölthető a következő linkről: 

https://tarkabarkashop.hu/wp-content/uploads/2023/12/ASZF-uj-Siba-Agnes-2.pdf

  1. Szolgáltató adatai:

A szolgáltató neve: Siba Ágnes egyéni vállalkozó

A szolgáltató székhelye: 2431 Perkáta, Mátyás király utca 16.

A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe:  info@tarkabarkashop.hu

Adószáma: 67173024-1-27

Nyilvántartási száma: 43862243

Fő tevékenysége: 479102,Csomagküldő, internetes kiskereskedelem

Telefonszáma: +36/70/426-6434

Bankszámlaszáma: OTP 11773030-13698063

Nyilvántartásba bejegyző hatóság neve: Budapest Főváros Kormányhivatala II. Kerületi Hivatala Kormányablak Osztály

Adatvédelmi nyilvántartási száma: NAIH-87589/2015. és NAIH-100398/2016.

A szerződés nyelve: magyar

A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe: DotRoll Kft. 1439 Budapest, Pf. 663., domreg@dotroll.com

  1. Alapvető rendelkezések:
  • A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
  • A jelen Szabályzat 2015. augusztus hó 21. nap napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalakon közzéteszi. Felhasználók a weboldalak használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.
  • Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett webshop weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a webshopnak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webshop tartalmának megtekintésére.
  • Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webshop weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

  3. Regisztráció/vásárlás

  • Felhasználó a weboldalon történő vásárlásával/regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.
  • Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
  • A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
  • A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.
  • Regisztráció nélkül is lehetséges a vásárlás.
  1. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre
  • A webáruházban megvásárolható termékek köre: új bizsuékszerek (karkötők, nyakláncok, fülbevalók, gyűrűk, kitűzők), magyar készítők által kézzel készített fülbevalók, karkötők, textil nyakláncok, textil karkötők és textil nyaklánc szettek. Új harisnyák, új zoknik, új ruhák, új táskák, új pénztárcák, új neszeszerek, magyar bőrdíszműves által készített új bőr övek, magyar kézműves által készített új táskák. Új derékmelegítők, új ajándék kísérő dobozkák, tárolók, ajándéktárgyak. A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, azok bruttó árak, azonban Áfát nem tartalmaznak, mert a weboldalt üzemeltető, Siba Ágnes egyéni vállalkozó az alanyi áfamentes körbe tartozik. A feltüntetett árak nem tartalmazzák a házhozszállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra. Siba Ágnes KATA-s vállalkozó, így kizárólag magánszemélyek részére tud számlát kiállítani, cégek részére nem tud számlát kiállítani.
  • A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól (csak színárnyalatban).
  • Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.
  • Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.
  • Hibás ár esetén esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.
  1. Rendelés menete
  • Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba, vagy regisztráció nélkül is lehetséges a vásárlás.
  • Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.
  • Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva.
  • Amennyiben Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a további termékeket. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A „törlés – X” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítéséhez a „Megrendelés” ikonra kattint Felhasználó.
  • Felhasználó kiválasztja a szállítási címet, majd a szállítási/fizetési módot, melynek típusai a következők:

Magyarországon belüli szállítás esetén:

A webshopban előre utalással (OTP bankszámlára, bármelyik OTP-ben készpénzben is be lehet fizetni) vagy a kiszállításkor utánvéttel lehet fizetni.

Személyes átvétel lehetséges a webshop székhelyén: 2431 Perkáta, Mátyás király utca 16. előre egyeztetett időpontban. Ha személyesen szeretnéd átvenni, akkor felvesszük veled a kapcsolatot, az átvétel idejének egyeztetése céljából. Személyes átvételnél természetesen szállítási költség nincsen, ebben az esetben fizetni készpénzben a helyszínen lehet.

Előre utalás esetén a webshop:

Magyar Posta Zrt. szolgáltatásait veszi igénybe ajánlott levélként vagy csomagként küldi a termékeket. 2017. január 01. óta a Magyar Posta változásokat vezetett be, ami azt eredményezte, hogy innentől kezdve ajánlott levélként csak postán maradó küldeményként (vagy Posta Ponton átvehető Küldeményként) tudjuk küldeni a termékeket. (Kivéve, ha a csomag nem haladja meg a 2,4 cm vastagságot, ez nagyjából csak fülbevalók vásárlása esetén tartható.) Ez azt jelenti, hogy a feladás tényéről e-mailben értesítést küldünk és a feladástól számított 2-3 munkanapon belül lehet érdeklődni a postán (vagy a Posta Ponton), hogy megérkezett-e a küldemény. A posta sajnos értesítést nem küld. A küldemény postára (vagy a Posta Pontra) való érkezését követően a postán (vagy Posta Ponton) átvehető a küldemény. Postán maradó ajánlott küldemény vagy Posta Pontra történő küldött küldemény díja: 990 Ft.

Előre utalás esetén a Magyar Posta által szállítva, csomagként is elküldjük a termékeket (vevő választása szerint), aminek díja 1990 Ft, ez címre történő kiszállítást jelent. A posta küld értesítést a szállításról e-mailben és/vagy sms-ben.

Szintén előre utalás esetén:

Foxpost automatába történő szállítás, melynek díja: 1600 Ft. Foxpost automaták Magyarországon az alábbi helyeken találhatók, ezen automaták egyikébe kérhető a csomag: Csomagautomaták – FOXPOST

Posta csomag automatába történő szállítás, melynek díja: 990 Ft. Posta csomag automaták Magyarországon az alábbi helyeken találhatók, ezen automaták egyikébe kérhető a csomag:

Posta

Postai szállítás esetén:

A postázás ajánlott küldeményként (vagy csomagként) történik. Csomagolási és egyéb rejtett költség nem kerül felszámításra, postaköltségre kizárólag a rendelésnél szállítási költség sorban feltüntetett összeg fizetendő.

Fizetési módok:

Előre utalással: vevő a megrendelt termékek ellenértékét a visszaigazoló e-mailben található bankszámlára 5 munkanapon belül vállalja átutalni. Amennyiben az ellenérték átutalása a vásárlást követő 7 munkanapon belül sem érkezik meg, úgy a megrendelés törlésre kerül. Az összeg Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását követően a rendelt termék(ek) feladásra kerül(nek), a feladás jellemzően másnap, de legkésőbb 3 napon belül megtörténik.

Előre utalás esetén vagy ajánlott levélként postán maradó küldeményként vagy Posta Pontra küldött küldeményként küldi a webshop a termékeket vagy a Magyar Posta által szállítva, csomagként, címre történő kiszállítással, vagy Foxpost csomagautomatába, vagy posta csomagautomatába (választható opció).

Utánvéttel:

– szolgáltatás díja 2000 Ft, mely díjat a vevő fizeti, Foxpost csomagautomatába kiszállított csomag átvételét követően, a termékek árával együtt.

– szolgáltatás díja 2540 Ft, mely díjat a vevő fizeti, a Magyar Posta által házhoz szállított csomag átvételét követően, a termékek árával együtt. A postásnál készpénzben és bankkártyával lehet fizetni.

Szállítási költség előre utalás esetén:

2017. január 1-jétől azokat a háznál kézbesítendő küldeményeket, amelyeket alakjuk/méretük miatt nem lehet levélszekrénybe helyezni, a Magyar Posta csomagküldeményként veszi fel és kezeli, ami jelentősen drágább, mint az eddigi ajánlott levél feladási díj. Továbbra is fel lehet adni ajánlott levélként, ám azokat nem viszik ki házhoz, „postán maradó”-ként továbbítják, ami azt jelenti, hogy a címzettnek kell bemennie a postára érdeklődnie, hogy érkezett-e küldeménye. (Értesítést a postától nem kap.) A postán tudja átvenni a küldemény megérkezését követően.

A szállítási költségek az alábbiak szerint alakulnak:


Postán maradó ajánlott levélként vagy Posta Pontra 990 Ft – a postán (vagy Posta Ponton) vehető át személyesen, nem viszik házhoz, a posta nem küld értesítést az érkezésről, a feladástól számított 3. munkanapon kb. megérkezik a küldemény és felvehető.

OTP-s számlára előre utalás után Magyar Posta által csomagként házhoz szállítva, ennek díja 1990 Ft.

Postai díjszabás elérhető: Lapdijszabas_20240101-Hun_ONLINE.pdf (posta.hu)


15.000 Ft (termékek értéke) feletti vásárlásnál minden szállítási módnál a kiszállítás díját a webshop átvállalja, vevő részére ingyenes!*

*érvényes: Magyarországon belüli szállítás esetén!

Magyarországon kívülre történő szállítás minden esetben egyedi egyeztetést követően lehetséges! Amennyiben így szeretnéd a szállítást, kérlek rendelés előtt vedd fel a kapcsolatot velünk az alábbi e-mail címen: info@tarkabarkashop.hu

Magyarországon kívüli szállítás esetén a 15.000 Ft feletti ingyenes szállítás nem érvényes !

5.1. Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

5.2. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát, az elállási jogról szóló tájékoztatót a csomag tartalmazza.

5.3. Az adatok megadását követően Felhasználó a ”megrendelés/rendelés elküldése” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát. A megrendelés elküldése fizetési kötelezettséget von maga után.

5.4. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.

Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem érkezik meg.

  1. A megrendelések feldolgozása és teljesítés
  • A megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben, a megrendelések érkezési sorrendjében történik. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
  • Általános teljesítési határidő a Szolgáltató bankszámlájára történő pénzbeérkezést követő 3. nap – amikor legkésőbb postára adja a terméket. A postai kézbesítés jellemzően 1-3 nap. Szolgáltató felelősséget nem vállal a Magyar Posta Zrt. által késedelmesen kézbesített termékek miatt.
  • Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.
  • Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag Felhasználóval történő egyeztetést követően kerülhet sor!
  1. Elállás joga
  • Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó a megrendelt termék kézhezvételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Felhasználó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.
  • Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Felhasználó, vagy az általa megjelölt, a postai kézbesítőtől eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
  • Felhasználó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
  • A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalja e költség viselését.
  • Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.
  • A fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogát:
    Olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (harisnya);
  • A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Felhasználót semmilyen többletköltség nem terheli.
  • Felhasználó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi a termék(eke)t.
  • A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli.
  • Felhasználó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.
  • A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Felhasználó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
  • Amennyiben Felhasználó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban. Postai úton vagy e-mailben (visszakuldes@tarkabarkashop.hu). Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Felhasználó Szolgáltató részére. Termék visszaküldésére a postai cím: 2431 Perkáta, Mátyás király utca 16.
  • Felhasználónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Felhasználót terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a Felhasználó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát, az eredeti szállítási költséggel együtt. (nem a visszaküldés szállítási költségét, azt a Felhasználónak kell viselnie)
  • A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.
  • Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.
  • Felhasználó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.
  • Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.
  1. Szavatosság

   Kellékszavatosság

  • Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?

Felhasználó webshopot üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

  • Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?

Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

  • Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?

 Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

  • Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

 Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

  • Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

 A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság 

  • Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?

 Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

  • Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?

 Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

  • Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

 A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

  • Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?

 Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

  • Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.

  • A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

 A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

  1. Vegyes Rendelkezések
  • Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
  • Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
  • Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
  • Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
  1. Panaszkezelés rendje
  • Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
  • Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
  • Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
  • Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi a békéltető testületi eljárást.
  • Panasszal fordulhat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is:

Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság

Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.

Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.

GPS koordináták: X 19,071     Y 47,496

Központi telefonszám: +36 1 459 4800

Faxszám: +36 1 210 4677

E-mail: nfh@nfh.hu

  • Vagy területi szerveihez:

Név: Fejér Megyei Kormányhivatal

Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály

Cím: 8000 Székesfehérvár, Piac tér 12-14.

Postacím: 8050 Székesfehérvár, Pf. 936.

  • Panasza esetén lehetősége van az alábbi békéltető testülethez fordulni:

Név: Fejér Megyei Békéltető Testület

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszáma: (22) 510-310

  • A  békéltető testület hatáskörébe tartozik a  fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A  békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a  fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a  felek között, ennek eredménytelensége esetén az  ügyben döntést hoz a  fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
  • Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.
  • Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
  1. Szerzői jogok
  • Miután a www.tarkabarkashop.hu, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos a www.tarkabarkashop.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
  • A www.tarkabarkashop.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.
  • A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.
  • Tilos a www.tarkabarkashop.hu weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a www.tarkabarkashop.hu weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető.
  • A www.tarkabarkashop.hu név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.
  1. Adatvédelem

A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: http://www.tarkabarkashop.hu?page=adatvedelem

Perkáta, 2024. március 28.